הקורסים הבאים
ההרשמה בעיצומה! 
 

   

  

  קורסים למבוגרים 

תל אביב  

   קורס ערב   11/5/14  

קורס מרוכז 9/5/14 

 ירושלים

קורס ערב 14/5/14

חיפה

קורס מרוכז 30/5/14 

 


 



  שיטת סילבה - חשיבה חיובית והצלחה

 
            אנשים מצליחים היו בטוחים  בהצלחתם      
                         עוד לפני שהיא קרתה


מה שמבדיל בין בני- אדם הוא סוג הדו-שיח הפנימי שכל אחד מנהל עם עצמו.

סוג הדו-שיח הפנימי הוא שקובע ההצלחה או הכישלון. אם השיח הפנימי הוא שלילי, האדם נוטה להיות מודאג ומדוכא: כל קושי קטן הופך ל"הר תלול", כל משאב שיש להשקיע הופך למאמץ עילאי, מחשבה רודפת מחשבה ולבסוף מכבה כל ניצוץ של מוטיבציה עד שהאדם מתייאש, מוותר ומרים ידיים. לעומת זאת, אם השיח חיובי, הוא מאפשר להפוך את הקשיים לכוח- מניע כדי להתקדם ולהגיע להישגים.

אם אתה רוצה להשיג את המטרות שלך, עליך ליצור מחשבות ואמונות שיאפשרו לך להצליח, כלומר

                          לפתח חשיבה חיובית

               אדם בעל חשיבה חיובית הוא אדם
                      עם גישה אופטימית
:

 א.   רואה את הצעדים הקטנים של התקדמותו גם אם עוד לא
     השיג את מטרתו הסופית.
 ב.  מסוגל לעודד את עצמו במצבים קשים.

 ג.  מאמין ביכולתו להשפיע על מהלך העניינים ועל התוצאות  
     הסופיות.
 ד.  מתמקד בכל אירוע או מצב בצד החיובי שלו.
 ה.  השיח הפנימי שלו הוא שיח בונה, תומך, מחזק ומפרגן.

 

נפוליאון היל, מחבר הספר "חשוב והתעשר", ראיין וחקר במשך עשרים שנה את האנשים הכי מצליחים בדורו וגילה שסוד הצלחתם היה טמון בצורת חשיבתם. הייתה להם חשיבה חיובית.

האנשים הללו לא נתנו לאף קושי לייאש אותם. להיפך, הם ראו בזה מצב זמני/הפיך. כישלון היה סוג של מדריך ללמוד ממנו כדי לדעת מה לא לעשות בפעם הבאה. הייתה בהם מוטיבציה אדירה ואופטימיות רבה. לספק, לפחד, לחוסר אמונה ולייאוש לא הייתה דריסת רגל. הם ראו בעיני רוחם את המטרה, בזה התמקדו והפכו אותה למציאות.

 

המחשבות והאמונות מעצבות את המציאות שלך 

המציאות תלויה במידה רבה במחשבות ובאמונות שלנו. המחשבות והאמונות הן ההוראות שהשכל המודע נותן לתת - מודע. אנו בונים את המציאות באמצעות המחשבות והאמונות שלנו ובהתאם לכך אנו פועלים. כשאנו מאמינים למחשבה מסוימת אנו מגיבים אליה בתור מציאות.

אדם ששולח לתת-מודע שלו מחשבה כמו: "הטיפול הרפואי הזה ארוך ומייגע, יש רק 50% סיכויי הצלחה, אין לי כוח לנסות, אני מיואש" – מחסל לעצמו את אפשרויות ההחלמה.

לעומת זאת, מחשבה חיובית: "איזה בר מזל אני, יש טיפול למחלה שלי ויש 50% סיכויי הצלחה – אני אעשה הכל כדי להצליח". מחשבה זו פותחת לרווחה את הדלת לתקווה ולהחלמה.

 

ד"ר אמיל קואה השתמש ברעיון זה כבר בתחילת המאה הקודמת. הוא ביקש ממטופליו לחזור מספר פעמים ביום על המשפט הבא: "מדי יום אני הולך ומשתפר". באופן מפתיע בריאותם של רבים מחוליו השתפרה בצורה משמעותית והם אף החלימו כליל. מה גרם לכך? מדוע רק אמירת משפט הביאה לשיפור כזה משמעותי? פשוט מאד: אותם חולים האמינו למחשבה הזאת והגיבו אליה בתור מציאות.

ככל שחזרו על המחשבה הם התמקדו בה יותר והגוף התחיל להגיב אליה.     

       מה שאתה מתמקד בו, זה מה שאתה  
                        מ
ושך אליך

 

החוכמה של חשיבה חיובית היא לדעת להתמקד בדבר הנכון. אדם שלא אימץ לעצמו חשיבה כזאת מתמקד במה שמציק לו ומושך בהכרח מציאות שכלל לא נעימה לו.

 

סטודנט שמתמקד במחשבה: "החומר הזה ממש קשה. אין מצב שאני אצליח הסמסטר בקורס הזה"

מושך לעצמו מצב של חוסר הצלחה.

 

אשה שמתמקדת במחשבה: "שום יחס חיובי אני כבר לא מקבלת ממנו (מבעלה) ואני עושה בשבילו הכל - לא מגיע לו".
מושכת לעצמה עצב, חוסר הערכה נוספת
מבעלה, חוסר תקשורת איתו, תחושת עלבון, תסכול וכעס מתמשכים שיוצרים מערכת יחסים מאד לא נעימה ביניהם.

 

מועסק שמתמקד במחשבה: "מנהל העבודה הזה, כל הזמן "תוקע" אותי במשמרות הכי גרועות. אני לא סובל אותו ונמאס לי  מהעבודה". מושך לעצמו עוד יחס מסוג זה מצד מנהל העבודה ועוד הרבה תחושות של תרעומת, תסכול וכעס בלי שינוי במצב

 

הורה שמתמקד במחשבה: "הוא (הילד שלו) עושה לי את זה בכוונה. כל מה שאני מבקש ממנו הוא מתעלם או עושה ההפך. מעצבן בטירוף" מושך לעצמו מערכת יחסים בעייתית עם הילד.

 

בעל עסק שמתמקד במחשבה: "אני לא מצליח להרים את העסק, המינוס הזה גומר אותי ואני לא יודע מה לעשות. מה יהיה?"
מושך לעצמו קיבעון במצב, מתח רב, 
ייאוש ותחושת חוסר ערך.

 

רווק/ה שמתמקד/ת במחשבה: "עם מראה כמו שלי איזה סיכוי יש לי?" מושך/ת לעצמו/ה מצבים של דחייה, של התעלמות ושל חוסר עניין מהמין השני.


 להתמקד במחשבה חיובית או במחשבה שלילית, זאת בחירה.
 אחרי שאנו מבינים זאת נהיה מסוגלים לבחור טוב יותר.

 וירג'יניה סטיר


הנתונים שבהם אנו מזינים את המחשב שלנו – את המוח – יקבעו אם נהיה בכיוון של כישלון או הצלחה. כשאנו מתמקדים במחשבות שליליות, במצב קיים שלא טוב עבורנו, כשאנו לא מאמינים בעצמנו וביכולות שלנו - אנו מזינים את המוח במסרים שליליים והוא מצידו ייצור עבורנו מצבים שיקבעו את המצב הקיים וימנעו מאיתנו להצליח.

כדי להצליח עלינו ליצור חשיבה חיובית.

קל לשמור על גישה חיובית כאשר הכל הולך כשורה. פחות קל לחשוב בצורה חיובית כאשר העניינים בעבודה משתבשים, כאשר הקשר עם בן-הזוג מתערער או כאשר הילדים חולים. אבל לא בלתי אפשרי. צריך פשוט לשנות את נקודת המבט, את צורת החשיבה, את אופי המחשבות ואת האמונות שלא עוזרות לנו להרגיש טוב עם עצמנו.  ואלה דברים שאנשים בעלי חשיבה חיובית יודעים לעשות. הם יודעים שהחיים מזמנים לנו רגעים שמחים ורגעים עצובים ושהאופן שבו אנו חווים את הרגעים האלה תלוי בגישה שלנו. גישתם מתומצתת בשיר המפורסם "תודה לחיים" ששרה הזמרת הארגנטינאית מרסדס סוסה האומר: "נודה על הצחוק ועל הבכי" קל להודות על הצחוק והשמחה ולהזדהות איתם. יחד עם זאת יש הרבה מה להודות גם על הרגעים הקשים, כי הם עוזרים לנו ללמוד, להבין ולצמוח.

 

אנשים רבים היו רוצים לפתח חשיבה חיובית, אך לא מאמינים שהם יכולים. יש כאלה שהיו שמחים אם יכלו לשנות/להיפטר מאמונות מכאיבות/מגבילות/שליליות אך לא מאמינים שזה אפשרי. אחרים היו שמחים להגביר את האפשרויות שלהם להצליח ולא יודעים איך.

 

שיטת סילבה מציעה דרך כדי להשיג זאת.

 

אנשים רבים שרוצים לשנות את האמונות מרגישים שהאמונות אינן רק אמונות אלא גם חלק מעצמם, ולכן, אם ישנו את האמונות, יחדלו להיות הם עצמם. כתוצאה מכך, הם מאמינים שלא ניתן לשנות את האמונות. אבל כן ניתן לשנות את האמונות וברגע שמצליחים לעשות זאת כל החיים משתנים לטובה!

 

שיטת סילבה מציעה דרך כדי לשנות אמונות ולפתח חשיבה חיובית.

השימוש בטכניקות שלומדים בקורס של שיטת סילבה מאפשר להפוך את החשיבה החיובית לחלק ממך. 


אם אתה, כמו רוב האנשים, נוטה לזכור יותר את השלילי, סימן שלא השתמשת במוחך כדי לחזק את החוויות החיוביות בהן התנסית.

 

 טיפים להשגת חשיבה חיובית

1. כל פעם שיש לך בעיה תתמקד בפתרון שלה במקום להתמקד במה שאתה לא
רוצה. ההתמקדות בפתרון תגביר בצורה משמעותית את הסיכויים שלך להצליח!

 

2. כל פעם שאתה תופס את עצמך חושב מחשבה שלילית תגיד לעצמך בלב: מבוטל, מבוטל, מבוטל. על ידי כך תוכל למנוע מהמחשבה השלילית להישאר במוחך. זו דרך טובה לנטרל את המחשבות השליליות.

 

3. אל תשתמש אף פעם ביטויים שליליים כגון: אני לא יכול, אני לא מצליח,  אני לא שווה. אם מחשבות עם ביטויים כאלה נתקעות לך בראש חפש דוגמאות מחייך שמוכיחות שהאמונות האלה אינן נכונות.

 
4. אל תשתמש בהכללות: תמיד, אף פעם, כל הזמן, מעולם. ההכללות לא
עוזרות לך לשנות את ההתנהגות שלך או של אחרים.

עדויות של בוגרים
שיטת סילבה עזרה לי בכל תחום בחיי. ראשית בשינוי הגישה לחיים וראיית האירועים באופן חיובי. שנית, בהפיכת מצב רוח שלילי לחיובי.
השיטה עזרה לי במיוחד בשיפור התקשורת, הן במשפחה והן בעסקים.
השיטה מאפשרת חיים באיכות גבוהה יותר.
עברתי את הקורס לפני כשמונה שנים יחד עם בעלי וילדי השתתפו בקורס לילדים לפני כשנה וכולנו מאד מרוצים. 
אורית פנחס, אדריכלית, ת"א 

 הקורס נתן לי כלים לעזור לעצמי ולבני משפחתי. הצלחתי להגיע למצבים של רגיעה טובה יותר ובעיקר קיבלתי כלים לחשיבה חיובית שאני מפעילה אותה ביום יום.
הקורס גם עזר לי לפתור בעיות בצורה יותר יעילה וטובה ואני פועלת יותר מתוך אינטואיציה ויצירתיות לפתרון בעיות ולעזרה עצמית.
מיום ליום אני מאמינה יותר ויותר בשיטה וביכולת שלי לתכנת את המוח לטובתי. נהנתי מאד ונתרמתי מאד. יישר כוח 
רותי אמזלג, תרפיה גופנית -  י-ם


                       

                                                                               

 

  


כל הזכויות שמורות למכון סילבה ישראל


 

הוקם ופותח על ידי ארטויז'ן בע"מ