03-6025756

מהי שיטת סילבה?קורסיםמנחיםמחקריםספרים ודיסקיםתקשורתצור קשרSilva International

 

MIND  CONTROL  לילדים - דליה מזורי - את

זוג עולים חדשים מארגנטינה, הביא עמו לארץ את "שיטת סילבה לשליטה על המוח". לדבריהם: לפי שיטה זו יכול כל אדם להגיע להישגים מפליגים, אם יידע לשלוט על המחשב הטבעי הנפלא, המצוי בגופו – הלא הוא מוח האדם. אם מזינים אותו בתכנית נכונה, הוא יפלוט הוראות-התנהגות מתאימות. הם מצביעים על הצלחות גדולות בטיפול בילדים שסבלו מחוסר ריכוז שפגע בעיקר ברמת לימודיהם, מפחדים שונים, מכאבים וכיו"ב.

דני איבד את כלבו שאהב. הוא לא האמין שיוכל אי-פעם למצאו. באמצעות תרגיל מיוחד ראה את עצמו משחק שוב עם הכלב. ואמנם כעבור זמן קצר נמצאה האבידה ודני חזר לשחק עם הכלב.
דרור בן 12, סבל מכאבי ראש. התרגיל שביצע שיחררו תוך זמן קצר מכאבים אלה. עוזי (10) ומיכל (7) הם אח ואחות, שלא הפסיקו לריב בבית. הם תרגלו תרגיל מיוחד שעיקרו – רגיעה והערכת הזולת. וראה זה פלא: המריבות פסקו, הם חדלו לעקוץ זה את זו וכמובן שה"יללות" לא נשמעו עוד בבית. לא יאמן – אבל אפשרי!

הכל התרחש בעקבות השתתפות בקורס שיטת סילבה לילדים שנערך בתל אביב. בקורס לומדים הילדים לפתח את מחשבותיהם החיוביות, לבטוח בעצמם, לפתור בעיות ולגבור על פחדים, לשלוט על השינה היקיצה, כאבי ראש והרגלים לא טובים, להגיע להישגים בלימודים, לזכור את החומר, לשפר את הריכוז ולהיות יצירתיים.

הקורס הובא ע"י טניה ומשה ליברמן, עולים חדשים מארגנטינה, נציגיו הבלעדיים של הארגון הבינלאומי של שיטת סילבה שמרכזו בטקסאס שבארה"ב. בראש הארגון עומד ממציא השיטה חוזה סילבה.

מה מלמדים בקורס?
אחד הנושאים החשובים ביותר הוא: שיפור עצמי. ילדים רבים סובלים מחוסר ביטחון עצמי. הדבר נובע , בדרך כלל, מהפידבק שהם מקבלים מהסביבה. אומרים להם: "אתה לא מוצלח, לא נקי, לא מסודר, מרעיש. אח שלך מוכשר יותר, מצליח יותר, חכם יותר ועוד טענות שמטיחים בו המסכן. כך הוא בונה לעצמו את הדימוי העצמי שלו. ומי שמביט על כך מהצד יכול להיות בטוח שהידמו לא יהיה מחמיא ביותר. ועם דימוי של כשלון או של בינוניות – קשה להצליח".
הקורס בא לתקן גם נזק שנגרם לפעמים, לא במודע, בחינוך. כי לכל ילד יש, בעצם, את הכישורים להצליח – גם בלימודים וגם בחיים, אם נותנים לו את האפשרות לכך. כל ילד יכול להשתמש במוח שלו, במחשב מופלא זה, כדי לחיות טוב יותר, לתפקד טוב יותר ולהצליח.

 טניה ליברמן, פסיכולוגית: "הילדים לומדים את הטכניקות המתאימות כדי ללמוד בצורה קלה יותר וטובה יותר. לזכור חומר לימודים בלי מאמץ. להתרכז יותר בחומר. לנטרל את עצמם מהסביבה ומבעיותיהם, ולראות את עצמם מוקפים בציוני 100".

 תלמידת כיתה ו' התקשתה מאד במתמטיקה. לא רק שהיא נואשה מעצמה אלא גם הוריה ומוריה. היא עברה את הקורס. החלה לעשות תרגילי הרפיה. שינתה את התדמית העצמית שלה ושכנעה את עצמה, שיש לה הכישורים המתאימים ללמוד מקצוע זה. התפנית הייתה דרמטית. ציון ראשון של 100 בבחינה הביא עמו שיפור עצום בדימוי העצמי שלה ובהתייחסות הסביבה אליה. עתה הדרך להצלחות נוספות הייתה קלה.

היא יצאה ממעגל הקסמים של כישלונות, אכזבות וחוסר ביטחון עצמי ונכנסה למעגל חדש: של הצלחה, הערכה וביטחון עצמי. ילדים למדו גם לבקש לעצמם מטרות לכאורה, רחוקות, אך עדיין בהישג יד. כמו כלבו של דני שאבד. הוא ראה עצמו משחק עם הכלב. ואמנם דני גילה את הכלב במקרה וחזר לשחק עמו.

שבוע לאחר הקורס צלצל למדריכה בהתלהבות ובהתרגשות: " מצאתי אותו. קרה נס!". מדריכי הקורס אינם מתפלאים, אינם קוראים למקרים אלה "נסים". להם – זה ברור. "נסים" כאלה מתרחשים מדי יום.

עוד בעיה ידועה: לקום בבוקר. ילדים רבים שונאים להתעורר בבוקר והקימה היא ממש עינוי. הם לומדים לעשות זאת מתוך שמחה ולא רק זאת, אלא גם לשלוט בשעת היקיצה שלהם.

 מה עם כאבי ראש וסתם הרגשה לא טובה? גם על זה אפשר להתגבר. הליברמנים טוענים: "אנשים יכולים להשיג כמעט כל מטרה שהם מציבים לעצמם. התנאי הוא, שהם יאמינו בכל מאודם ושיתרגלו את הטכניקה אותה אנו מלמדים".

 


כל הזכויות שמורות למכון סילבה ישראל


 

הוקם ופותח על ידי ארטויז'ן בע"מ